Satın Alırken Kazanın Eğitimi
Eğitimin Amacı:
Küresel rekabet ortamında satınalma faaliyetleri işletmeler için stratejik bir önem arz etmektedir. Bu kapsamda yurtiçi ve uluslararası tedarikçilerin bulunması, onlarla olan ilişkilerin yönetilmesinden, pazarlık süreçlerine, tedarikçi ilişliklerinden satınalma pazar araştırmasına kadar bir dizi faaliyet sürekli bir dinamizm halindedir. Satınalma yönetimi eğitimi, satınalma süreç ve dinamiklerinin işletme rekabet avantajı içerisinde doğrudan rol oynadığını vurgulamaktadır. Eğitim, çeşitli sektörlerden gelen satınalma yöneticileri ile farklı görüş ve uygulamaları tanıma, tartışma ve bilgilenme amacına yöneliktir.
İçerik:
- Satınalma Kavramı
- Küresel Rekabet Ortamında İşletme Satınalma Faaliyetlerinin Değişen Rolü
- Stratejik Satınalma, Malzeme Yönetimi ve Satınalma Planlaması
- İşletme Hedef ve Amaçlarıyla Satınalma Faaliyetlerinin Uyumu
- Satınalma Departmanının Organizasyonu BÜTÇE
- Satınalma Bölümünün İşletme İçerisindeki İşlevi
- İşletme Organizasyon Şemalarında Satınalma Departmanının Yeri
- Satınalma ve Tedarikçi Değerlendirme Prosedürleri ve Bilgi Akışları
- Satınalma Yönetici ve Çalışanlarının Nitelikleri
- Satınalma Yöneticisinin Sorumluluk Alanları
- Örgütsel Pazarlarda Alıcı Davranışı
- Tedarikçi İlişkileri Yönetimi (SRM)
- Tedarikçi Seçimi, Tedarikçi Değerlemesi ve Tedarikçi İlişkileri
- Araştırma, Bütçe, Değerleme ve Raporlama
- Tedarikçinin Mevcut Durumu; Güvenilirlik, Çalışanlar, Coğrafya vb.
- Teslimat Kapasitesi; Hizmetler, Teslimat Kapasitesi, Kaynaklar, Coğrafya, vb.
- Süreçler; Proje Yönetimi, Muhasebe, Tasarım, vb.
- Teknolojik Seviye; Altyapı, Gelişim Çevresi, Emniyet, vb.
- Finansal/Ticari Seviye; Sürdürülebilirlik, Entelektüel Sermaye ve Kapasite, vb.
- Tedarikçi Kültürü; Profesyonellik, Esneklik, Taahhütler, Açıklık, Samimiyet, vb.
- Satınalmada Pazarlık Müzakere Kavramı
- Müzakerenin Tarafları
- Müzakerenin Amacı
- Temel Müzakere Becerileri
- İletişim Becerileri
- Vücut Dilinin Kullanımı
- Kendini ve Karşısındakini Tanıma
- Dinleme
- Empati
- Müzakere Süreci
- Görüşme İçin Hazırlık ve Planlama
- Bahanelerle Başa çıkma
- Uzlaşma ve Anlaşma
- Çatışmaların Çözümü
- Ustalıklı Tartışma Becerileri
- Müzakerede Uygulanacak Teknikler
- Pazarlık Planlaması ve Pazarlığa Hazırlanma
- Profesyonellik ve Etik
- Satınalma - Lojistik Operasyonları ve Tedarik Zinciri Yönetimi
- İşletme Kaynak Planlaması (ERP)
- E-Satınalma
- İnternet Tabanlı Satınalma ve Pazar Araştırması
- İşletmeler Arası Elektronik Ticaret (B2B)
- Toplam Kalite Yönetimi, ISO 9000 Satınalma Standartları ve Yeşil Satınalma
Eğitimin Hedef Kitlesi:
İşletmelerin satınalma organizasyon çalışan ve yöneticileri, ithalat, ihracat, lojistik, üretim planlama, muhasebe departman çalışan ve yöneticileri, küçük ve orta ölçekli işletme sahipleridir.
Süre: 4 Gün
Eğitmen: Doç. Dr. Ufuk CEBECİ, Yrd. Doç. Dr. Murat BASKAK