Kalite Yöneticiliği Sertifika Programı

Programla ilgili detaylı bilgi için: 

Mindset Institute


Koordinatör:

Öğr. Gör. Dr. Bülent CERİT

Eğitim Başlangıç Tarihi: 25 Kasım 2017

Hafta Sonu: Cumartesi-Pazar / 10.00-17.00

Programın Amacı:

Kalite Yöneticiliği Sertifika Programı, İş ve endüstri hayatımızda önemli bir eksikliği gidermek ve işletmelerin bu yöndeki taleplerin yanıt vermek amacıyla başlatılmıştır. Bilindiği gibi ‘kalite’ öğesi, işletmelerin rekabet güçlerini artıran temel faktörlerin başında gelmektedir. Programdaki dersler teorik ve uygulamalı olarak İ.T.Ü. içinden ve dışından seçkin bir kadro tarafından yürütülmektedir. İşletmelerin kalite bölümlerinin yönetiminde olduğu kadar genel yönetiminde de yer almak isteyen herkesin ihtiyaçlarını karşılayacak düzeyde ve içerikte bir program sunulmaktadır.

Kimler Katılabilir:

Endüstri ve hizmet işletmelerinin kalite ve genel yönetimiyle ilgili olarak kariyerini geliştirmek amacıyla çağdaş kalite yönetimi bilgi ve becerileri edinmek ve ihtiyaç duyulan donanımı kazanmak isteyen Yüksek Öğretim mezunu kişiler bu programa katılabilir.

Dersler ve Konular:

- Kalite Yönetimi ve Mükemmelliği
- Problem Çözme ve Çağdaş Kalite Teknikleri
- Kabul Örneklemesi ve İstatistik
- Süreç ve Dokümantasyon Yönetimi
- ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi ve İç Tetkikçilik
- OHSAS 18001 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi ve İç Tetkikçilik
- ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi ve İç Tetkikçilik
- Hizmet Kalitesi ve Yönetimi
- Kalite Yönetiminde Seçilmiş Konular
- Proje Yönetimi
- Profesyonel Davranış ve İletişim

Ders İçerikleri:

KALİTE YÖNETİMİ VE MÜKEMMELLİĞİ
Kalite yönetimine giriş, yönetimin unsurları, sistemin kurulması, alt sistemler ile Kalite Mükemmelliği ve Kalite Ödülleri konusunda bilgiler verilmektedir.

PROBLEM ÇÖZME VE ÇAĞDAŞ KALİTE TEKNİKLERİ
Problemlerin sayısallaştırılması ve çözümü ele alınmakta, bunun için çağdaş ve geleneksel kalite tekniklerinden bahsedilmektedir.

KABUL ÖRNEKLEMESİ VE İSTATİSTİK
Kalite kontrol, giriş ve çıkış işlemleri ve bunların kararlarına ait örneklemelerden bahsedilecek, temel istatistiksel bilgiler paylaşılacaktır.

SÜREÇ VE DOKÜMANTASYON YÖNETİMİ
Süreç yönetimi tanımları, ana ve alt süreçlerden bahsedilecek, süreç haritalarının çıkartılması ve süreç verimliliği gibi konular paylaşılacaktır.

ISO 9001 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ VE İÇ TETİKÇİLİK
Kalite Yönetim Sistemi anlatılacak, iç denetçilikten uygulamalarla bahsedilecek, yapılan sınavı başaranlara “İç Denetçi” sertifikası verilecektir.

OHSAS 18001 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ YÖNETİM SİSTEMİ VE İÇ TETİKÇİLİK
İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi anlatılacak, iç denetçilikten uygulamalarla bahsedilecek, yapılan sınavı başaranlara “İç Denetçi” sertifikası verilecektir.

ISO 14001 ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ VE İÇ TETİKÇİLİK
Çevre Yönetim Sistemi ve uygulamaları anlatılacak, sistem standardının gereksinimlerinden bahsedilecek, yapılan sınavı başaranlara “İç Denetçi” sertifikası verilecektir.

HİZMET KALİTESİ VE YÖNETİMİ
Hizmet üretimi yapan şirketlerin verimlilikleri, hizmet parametreleri, hizmet süreçlerinde iyileştirme gibi konulardan bahsedilip, çeşitli uygulamalarla konu pekiştirilecektir.

KALİTE YÖNETİMİNDE SEÇİLMİŞ KONULAR
Günümüzün çağdaş şirketlerinde uygulanan Müşteri İlişkileri Yönetimi, Marka Yönetimi, Benchmarking (Kıyaslama), 5S Temizlik-Düzen-Disiplin, Kalite Ekonomisi, 6 Sigma gibi konular işlenecektir.

PROJE YÖNETİMİ
Mal veya hizmet üreten şirketlerin gerek kuruluş aşamasında, gerekse yeni bir operasyonel aktivitede yapılması zorunlu olan aktiviteler ve bunların çizelgelenmesi ile zamansal takibinin yapılması irdelenecektir.

PROFESYONEL DAVRANIŞ VE İLETİŞİM
Tüm çalışanların temel ihtiyaçlarından biri olan iletişim konusu çeşitli testler, uygulamalar ve örnek olaylarla işlenecektir. 

Süre ve Günler:

Programın süresi: 9 hafta
Toplam ders saati : 108 saat
Programın yapıldığı yer: İTÜ İşletme Fakültesi, Maçka Yerleşkesi

Öğretim Üyeleri:

  • Öğr. Gör. Dr. Bülent CERIT - Program Koordinatörü
  • Prof. Dr. Seçkin Polat
  • Y. Doç. Dr. Erhan BOZDAĞ
  • Y. Doç. Dr. Umut Asan
  • Y.Doç.Dr. Başar Öztayşi
  • Fizik Müh. Erhan TALU
  • Bilgisayar Müh. Okan KARADAĞ
  • Çevre Müh. Cem KURAL

 
Sertifika:

Başarılı katılımcılar, ’Uzmanlık Sertifikası’ almaya hak kazanacaktır. Başarı değerlendirmede üniversitemizde uygulanan bağıl not sistemi esas alınmaktadır. Sertifika almaya hak kazanmak için İTÜ’nde uygulanan not sistemine göre 4.0 üzerinden 2.5 ortalamayı tutturmak gerekmektedir. Notları ortalama başarı notunun altında kalan katılımcılara ‘Katılım Belgesi’ verilecektir. Sertifika alamayan katılımcılar belirli dersleri, ders başına ücret ödeyerek bir sonraki dönemde ve bir kereye mahsus olmak üzere tekrarlayıp puanlarını ortalama başarı notunun üstüne yükselterek ‘Uzmanlık Sertifikası’ almaya hak kazanabilirler. Ayrıca ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi, ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi, OHAS 18001 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi İç Tetkikçilik sınavlarında da başarılı olanlar, ilgili alanlarda İç Tetkikçilik Sertifikası da alabileceklerdir. Böylece programı başarıyla tamamlayan katılımcılar, 1 adet uzmanlık sertifikası ve 3 adet iç tetkikçi sertifikasının sahibi olacaklardır.

Kayıt ve daha fazla bilgi için:

Kayıtlar Mindset Institute tarafından yapılmaktadır.

http://www.mindset.com.tr/kalite-yoneticiligi-sertifika-programi