handbag

Moda Perakendesi ve Yönetimi Sertifika Programı

 İTÜ SEMkoton1

Bu program, KOTON Mağazacılık Tekstil Ticaret ve Sanayi A.Ş. ile İTÜ Arasında Yapılan Protokol Kapsamındadır.

 

Program ile ilgili detaylı bilgi için:

Bu program Koton Mağazacılık işbirliği ile gerçekleştirilmektedir, detaylı bilgiye http://modayonetimi.koton.com.tr adresinden ulaşabilirsiniz. 

Program Başlangıcı: 30.11.2019

Son Kayıt Tarihi: 28.11.2019

Eğitim Süresi: 96 saat (Cumartesi 10:00 − 17:00)

Eğitim Yeri: İTÜ  Tekstil Teknolojileri ve Tasarımı Fakültesi (Gümüşsuyu Kampüsü) 

Eğitim Kontenjanı:en az 10 ve en çok 25 kişi

Program Koordinatörleri:

Prof. Dr. Emel ÖNDER KARAOĞLU (İTÜ), Marka Teknik Eğitim ve Gelişim Müdürü Pınar AKA (KOTON)

Programın Amacı : 

İstanbul Teknik Üniversitesi’nin KOTON Mağazacılık Tekstil Ticaret ve Sanayi A.Ş.’nin birlikte düzenlediği “Moda Perakendesi ve Yönetimi Sertifika Programı”, ülkemizde hızlı bir büyüme ve gelişim gösteren moda perakende sektöründe çalışmayı hedefleyen profesyonelleri, iyi bir başlangıç yapmaya davet ediyor. Üniversite ve sektör bilgisini bir arada sunma ayrıcalığı olan bu program, katılımcılarını, İTÜ’nün alanlarında uzman akademisyenleri ve KOTON’ un deneyimli moda profesyonelleri ile buluşturuyor.

Katılımcı Profili : 

Yüksek öğretim mezunu kişiler, bu programa katılabilirler. Moda ve hazır giyim perakende sektöründe  kariyer hedefleyen,  moda satın alma  ve ürün yöneticiliğinde bilgilerini ilerletmek isteyen, profesyonel gelişimleri için sürekli eğitime önem veren herkes için uygun bir eğitimdir.

Öğretim Üyeleri:

  • Prof. Dr. Emel ÖNDER KARAOĞLU
  • Prof. Dr. Cevza CANDAN 
  • Prof. Dr. Banu NERGİS
  • Prof. Dr. Ömer B. BERKALP
  • Doç. Dr. Canan SARIÇAM 
  • Öğr. Gör. Dr. Belgin GÖRGÜN

Program İçeriği:

MODÜL 1: Moda Perakende Dünyası

Moda Kültürü:

Moda tarihi

Modanın kilit oyuncuları (moda yaratıcısı tasarımcılar ve moda ikonları)

Günümüz moda sektörünün işleyişi (moda takvimi ve etkinlikler, moda haftaları ve moda başkentleri)

Moda Perakendeciliği:

Küreselleşme ve moda perakendesi oluşumu (moda üreticileri ve markaları, moda pazarları, moda perakende stratejileri)

Moda Araştırma ve Tasarım Süreçleri

Trend tahminleme süreci ve araçları

Araştırma kaynakları ve bilginin analizi: trend takibi, sezon trendleri, tema, konsept analizi

Araştırma kaynakları ve bilginin analizi: WGSN örneği

Trend Sunumları

Styling: Stil ve hikaye yaratma

Styling Sunumları

Koleksiyon Geliştirme Metotları:

Renk Teorisi ve ölçümü

İlham Panosu (mood board) hazırlama ve sunma

Koleksiyon geliştirme (tanım ve kavramlar, tema örgüsü, koleksiyon yapısının ve dağılımının planlanması)

 

MODÜL 2: Moda Ürün Bilgisi ve Teknolojisi

Lif ve İplik Bilgisi ve Üretim Teknolojileri:

Tekstil Lifleri: doğal, suni ve sentetik lifler, üretimleri ve kalite parametreleri

İplik üretimi: iplik tipleri ve yapısal özellikleri, iplik numaraları ve kalite parametreleri

Kumaş Bilgisi ve Üretim Teknolojileri:

Örme & triko kumaş bilgisi, üretim süreçleri, kalite parametreleri, belli başlı hatalar ve nedenleri

Dokuma kumaş bilgisi, üretim süreçleri, kalite parametreleri, belli başlı hatalar ve nedenleri

Kumaş terbiyesi: renklendirme ve bitim işlemleri, baskı teknikleri

Kumaş kalite kontrol süreçleri; kumaş testleri ve değerlendirilmesi, ürün güvenliği

Ticari kumaş çeşitleri ve özellikleri

Denim üretimi: iplik boyama teknikleri, kumaş özellikleri, terbiye ve yıkama işlemleri

Hazır Giyim Ürün Geliştirme ve Üretim Süreçleri:

Hazır giyim kalıp bilgisi: kalıp hazırlama, serileme ve kesim planı

Dikiş teknikleri, aksesuar ve yardımcı malzemeler

Giysi tasarım ve prova süreçleri

Açık maliyet hesapları

Örme, triko ve dokuma hazır giyim üretim süreçleri

Hazır giyim kalite kontrolü: giysilere uygulanan testler, sık karşılaşılan hata tipleri, muayene süreçleri

 

MODÜL 3: Moda Satın Alma ve Ürün Yönetimi

Moda Satın Almada Çevre Analizi

Perakendeciliğin gelişimi ve perakende formatları

Moda perakendesinde pazar analizi (Ipsos Raporu)

Moda perakendesinde rekabet analizi ve rakip analizi

Müşteri segmentasyonu ve persona çalışması

Perakende Matematiği ve Bütçe Yönetimi

Perakende matematiği ve mağazacılık KPI’ları (anahtar performans göstergeleri)

Moda perakendesinde fiyatlama

Model kapasite (stock option) ve ürün gamı (range) planlama

Moda satın alma bütçesinin planlaması

Sezon içi moda yönetimi: hızlı moda, “open-to-buy”, haftalık satış stok yönetimi

 

MODÜL 4: Moda Pazarlaması ve İletişimi

Moda Pazarlaması

Moda ve perakende markaları, marka konumlandırma.

Moda perakendeciliğinde tüketici iletişim stratejileri

Moda perakendeciliğinde dijital pazarlama ve omnichannel

Moda pazarlamasında stil yönetimi

Görsel Mağazacılık

Moda perakendeciliğinde görsel mağaza yönetimi: temel sergileme düzenlemeleri, malzeme bilgisi, ışıklandırma, vitrin ve reyon tasarımı

 

Sertifika : 

Başarılı katılımcılar, “Uzmanlık Sertifikası” almaya hak kazanacaktır. Bir katılımcının sertifika almaya hak kazanabilmesi için derslere devam etmiş ve bütün modülleri, ilgili sınav ve uygulamalı çalışmalardan başarılı olacak şekilde tamamlamış olması  gerekmektedir. Bu koşulları sağlamayan katılımcılara "Katılım Belgesi" verilecektir.

Program Ücreti:  8.500 TL (KDV dahil)

İTÜ Personeli, İTÜ Mezunları ve Koton çalışanlarına %10 indirim uygulanmaktadır.

Hesap Bilgileri:

Eğitim ücretinin, 3 taksit halinde aşağıdaki iki ayrı hesaba, belirtilen tutarlarda yatırılması gereklidir. 

Yatırılacak Ücret (KDV Dahil) Yatırılacak Ücret
(KDV Dahil)
Banka IBAN No.
1. Taksit
(28 Kasım 2019'a kadar)
2,875 TL Türkiye Vakıflar Bankası TAO Maslak Şubesi (401) TR040001500158007295668824
2. Taksit
(02 Ocak 2020'ye kadar)
2,875 TL Türkiye Vakıflar Bankası TAO Maslak Şubesi (401) TR040001500158007295668824
3.Taksit
(06 Şubat 2020'ye kadar)
2,750 TL Akbank TR780004600763888000041484


Not: Ödemenizi yapmadan önce İTÜ SEM kayıt ofisinden kontenjan onayı almanızı rica ederiz!


Kayıt İçin Gerekli Belgeler:

Nüfus cüzdanı fotokopisi
Diploma fotokopisi

Kayıt İşlemleri İçin İletişim Bilgileri:

İTÜ Sürekli Eğitim Merkezi (SEM) Başkanlığı
İTÜ Taskışla Binası No.133 Taksim Istanbul
Tel: (0212) 243 15 25
Faks: (0212) 292 42 66
E-posta: itusem@itu.edu.tr