Moda Perakendesi ve Yönetimi Sertifika Programı
Program Başlangıcı: 08 Ocak 2022 (Uzaktan Eğitim-Canlı Sınıf)
Son Kayıt Tarihi: 07 Ocak 2022
Eğitim Süresi: 72 saat (Cumartesi 10:00 − 17:00)
Eğitim Kontenjanı: En az 10 ve en çok 30 kişi
Program Koordinatörü:
Prof. Dr. Emel ÖNDER KARAOĞLU
Programın Amacı :
Moda Perakendesi ve Yönetimi Sertifika Programı, ülkemizde hızlı bir büyüme ve gelişim gösteren moda perakende sektöründe çalışmayı hedefleyen profesyonelleri, iyi bir başlangıç yapmaya davet ediyor. Alandaki akademik ve uygulamalı bilgileri bir arada sunma ayrıcalığı olan bu program, katılımcılarını, sektörün deneyimli profesyonelleri danışmanlığında, İTÜ’nün alanlarında uzman akademisyenleri ile buluşturuyor.
Katılımcı Profili :
Bir lisans programından mezun ya da bir lisans programına kayıt yaptırmış olan ve moda ile ilgilenen herkes, bu programa katılabilir. Moda ve hazır giyim perakende sektöründe kariyer hedefleyen, moda satın alma ve ürün yöneticiliğinde bilgilerini ilerletmek isteyen, profesyonel gelişimleri için sürekli eğitime önem veren herkes için uygun bir eğitimdir.
Öğretim Üyeleri:
- Prof. Dr. Emel ÖNDER KARAOĞLU
- Prof. Dr. Cevza CANDAN
- Prof. Dr. Banu NERGİS
- Prof. Dr. Ömer Berk BERKALP
- Prof. Dr. Şebnem BURNAZ
- Doç. Dr. Canan SARIÇAM
- Öğr. Gör. Dr. Belgin GÖRGÜN
Danışma Kurulu:
- Dr. Sedef UNCU AKI, Direktör, Orta Anadolu A.Ş.
- Sedat SEZER, Global Kalite & Ürün Teknik Direktörü, DeFacto
- Pınar AKA , Head of Buyer
- Elif TAŞEL, Freelance Tasarımcı ve Stylist
- Gizem TURAN DURUK, Freelance Moda Tasarımcısı
- Emir ANDEROĞLU, Görsel Mağazacılık Profesyoneli
Program İçeriği:
MODÜL 1: Moda Perakende Dünyası
Moda Kültürü: |
Moda tarihi |
Modanın kilit oyuncuları (moda yaratıcısı tasarımcılar ve moda ikonları) |
Günümüz moda sektörünün işleyişi (moda takvimi ve etkinlikler, moda haftaları ve moda başkentleri) |
Moda Perakendeciliği: |
Küreselleşme ve moda perakendesi oluşumu (moda üreticileri ve markaları, moda pazarları, moda perakende stratejileri) |
Moda Araştırma ve Tasarım Süreçleri |
Araştırma kaynakları ve bilginin analizi: trend takibi, sezon trendleri, tema, konsept analizi |
Araştırma kaynakları ve bilginin analizi: Yazılımlar, Programlar |
Styling: Stil ve hikaye yaratma |
Koleksiyon Geliştirme Metotları: |
Renk Teorisi ve ölçümü |
İlham Panosu (mood board) hazırlama ve sunma |
Koleksiyon geliştirme (tanım ve kavramlar, tema örgüsü, koleksiyon yapısının ve dağılımının planlanması) |
MODÜL 2: Moda Ürün Bilgisi ve Teknolojisi
Lif ve İplik Bilgisi ve Üretim Teknolojileri: |
Tekstil Lifleri: doğal, suni ve sentetik lifler, üretimleri ve kalite parametreleri |
İplik üretimi: iplik tipleri ve yapısal özellikleri, iplik numaraları ve kalite parametreleri |
Kumaş Bilgisi ve Üretim Teknolojileri: |
Örme & triko kumaş bilgisi, üretim süreçleri, kalite parametreleri, belli başlı hatalar ve nedenleri |
Dokuma kumaş bilgisi, üretim süreçleri, kalite parametreleri, belli başlı hatalar ve nedenleri |
Kumaş terbiyesi: renklendirme ve bitim işlemleri, baskı teknikleri |
Kumaş kalite kontrol süreçleri; kumaş testleri ve değerlendirilmesi, ürün güvenliği |
Ticari kumaş çeşitleri ve özellikleri |
Denim üretimi: iplik boyama teknikleri, kumaş özellikleri, terbiye ve yıkama işlemleri |
Hazır Giyim Ürün Geliştirme ve Üretim Süreçleri: |
Hazır giyim kalıp bilgisi: kalıp hazırlama, serileme ve kesim planı |
Konfeksiyon üretim teknolojisi ve üretim süreci |
Açık maliyet hesapları |
Konfeksiyonda üretim planlama ve son kontrol |
Giysi tasarım ve prova süreçleri |
MODÜL 3: Moda Satın Alma ve Ürün Yönetimi
Moda Satın Almada Çevre Analizi |
Moda perakendesinde pazar analizi |
Moda perakendesinde rekabet analizi ve rakip analizi |
Müşteri segmentasyonu ve persona çalışması |
Perakende Matematiği ve Bütçe Yönetimi |
Perakende matematiği ve mağazacılık KPI’ları (anahtar performans göstergeleri) |
Moda perakendesinde fiyatlama |
Model kapasite (stock option) ve ürün gamı (range) planlama |
Moda satın alma bütçesinin planlaması |
Sezon içi moda yönetimi: hızlı moda, “open-to-buy”, haftalık satış stok yönetimi |
Değer Zinciri ve Tedarik Yönetimi: |
Moda Perakendeciliğinde Küresel Tedarik Yönetimi |
Tedarikçi Secimi ve Performans Değerlendirme |
MODÜL 4: Sürdürülebilir Moda
Sürdürülebilir Moda: |
Sürdürülebilir tasarım ve üretim stratejileri |
Markaların sürdürülebilirlik yaklaşımları, düzenleyici önlemler, standart ve sertifikalar |
Ürün yaşam döngüsü analizi ve sürdürülebilirlik uygulamaları |
Hızlı modave lüks moda sektörlerinde sürdürülebilir tüketim ve üretim yaklaşımları |
MODÜL 5: Moda Pazarlaması ve İletişimi
Moda Pazarlaması |
Pazarlamanın 1.0’dan 4.0’a kısa tarihi, pazarlama karmasının elemanları |
Moda Pazarlamasının başarılı & başarısız örnekleri, görsel hikaye anlatıcılığı, marka kimliği |
Moda perakendeciliğinde marka konumlandırma- pazarlama iletişimi ilişkisi |
Moda perakendeciliğinde pazarlama iletişim stratejileri |
Moda perakendeciliğinde dijital pazarlama |
Görsel Mağazacılık |
Moda perakendeciliğinde görsel mağaza yönetimi: temel sergileme düzenlemeleri, malzeme bilgisi, ışıklandırma, vitrin ve reyon tasarımı |
Sertifika:
Başarılı katılımcılar, “Uzmanlık Sertifikası” almaya hak kazanacaktır. Bir katılımcının sertifika almaya hak kazanabilmesi için derslere devam etmiş ve bütün modülleri, ilgili ödev, sınav ve uygulamalı çalışmalardan başarılı olacak şekilde tamamlamış olması gerekmektedir. Bu koşulları sağlamayan katılımcılara "Katılım Belgesi" verilecektir.
Program Ücreti:
Hesap Bilgileri:
Eğitim ücretinin, 2 taksit halinde aşağıdaki hesaba, belirtilen tutarlarda yatırılması gereklidir.
Yatırılacak Ücret (KDV Dahil) | Yatırılacak Ücret
(KDV Dahil) | Banka | IBAN No. |
1. Taksit
(07 Ocak 2022’ye kadar) | 3,500 TL | Türkiye Vakıflar Bankası TAO Maslak Şubesi (401) | TR040001500158007295668824 |
2.Taksit
(11 Şubat 2022'ye kadar) | 3,900 TL |
Not: Ödemenizi yapmadan önce İTÜ SEM kayıt ofisinden kontenjan onayı almanızı rica ederiz!
Kayıt İçin Gerekli Belgeler:
Nüfus cüzdanı fotokopisi
Diploma fotokopisi (veya öğrenci belgesi)
Kayıt İşlemleri İçin İletişim Bilgileri:
İTÜ Sürekli Eğitim Merkezi (SEM) Başkanlığı
İTÜ Taskışla Binası No.133 Taksim Istanbul
Tel: (0212) 243 15 25
Faks: (0212) 292 42 66
E-posta: itusem@itu.edu.tr