E-Ticaret Sitelerinin Planlanması ve Yönetimi Eğitimi

    Programla ilgili detaylı bilgi için: 

    http://www.mindset.com.tr/eticaret-egitimi-sertifika-programi

    Mindset Institute
    444 1 476


    E-TİCARET YÖNETİCİLİĞİ SERTİFİKA PROGRAMI

    Program Başlangıç Tarihi: 02 Aralık 2017

    PROGRAMIN AMACI:

    Hızla gelişen ve dijitalleşen dünyamızda elektronik ortamda mal ve hizmetlerin satış oranı ve bu alanda yeni kurulan şirket sayısı her geçen yıl artmaktadır. Bu durum, e-ticarete ilgi gösteren kişiler için hem kariyer hem de girişimcilik fırsatları sunmaktadır. Artan e-ticaret hacmi bu alanda yetişmiş, donanımlı işgücünü de gerekli kılmaktadır. Diğer yandan ülkemizde girişimciliği destekleyen pek çok destek ve kaynak bulunmaktadır. Bu kaynaklar kullanılarak yeni e-ticaret fikirleri başarılı şirketlere dönüşebilmektedir. Bu programın amacı, e-ticaret alanında kariyer yapmayı düşünen kişileri e-ticaretin tüm boyutları (ürün yönetimi, lojistik hukuk, içerik yönetimi vb.) ile tanıştırmak ve bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Programın diğer bir amacı ise, yaratıcı iş fikirleri olan girişimcilere fikirlerini işe çevirmek için gerekli tüm bilgi ve donanımı aktarmaktır.

    KİMLER KATILABİLİR:

    E-ticaret alanında kariyer yapmayı düşünen veya bu alanda girişimcilik planları olan kişiler bu programa katılabilir. Programa en çok 30 kişi kabul edilecektir.

    PROGRAM İÇERİĞİ:

    Programın öğrenim dili Türkçe’dir. Tüm dersler için Türkçe ders notu ve/veya sunum dosyası verilmektedir. Diğer kaynaklar ise İngilizce ağırlıklıdır.

    108 saat eğitim verilecek programdaki dersler şunlardır:

    Eticaret101

    • Eticaretin temelleri
    • Eticaret’in gelişimi
    • Eticaret sektörünün yapısı
    • Eticaret pazar hacmi
    • Eticaret sektörünün geleceği

    Eticaret Yazılımı ve Hazır Sistemler

    • Eticaret yazılımının temelleri
    • Eticaret sitelerinin ana bileşenleri
    • Eticaret sistem maliyetleri
    • 3.Parti Eticaret Yazılımları(Hazır Sistem)
    • 3.Parti karşılaştırmaları
    • Sistem tasarımları
    • XML entegrasyonları
    • Responsive Mobil destek
    • Landing page tasarımları ( Anasayfa, Ürün Sayfası, Ödeme Sayfası)
    • CRM(Customer Relationship Management)
    • ERP(Enterprise Resource Planning)
    • Depo Yönetimi

    Eticarette Marka ve Ürün Konumlandırması

    • Temel kullanıcı tipleri
    • Temel SES grupları
    • Tüketici segmentasyonu
    • Marka vaadi
    • Benzersiz satış önermesi hazırlanması

    E-Ticaret’in Hukuksal Boyutları

    • Eticaret mevzuatı
    • İzinli pazarlama kanunu
    • Marka, Patent, Telif hakları

    E-ticarette Ödeme ve Finans

    • Eticaret için finans programları
    • Eticaret kampanya yönetimi
    • Ödeme Sistemleri
    • Sanal POS
    • Paypal
    • 3.Parti Ödeme Sistemleri
    • Kapıda Ödeme Yaklaşımı

    E-ticarette Pazarlama ve SCRM

    • Temel Performans Metriklerinin Belirlenmesi
    • Çapraz kanal yönetimi
    • Arama Motoru Pazarlaması
    • Affiliate marketing
    • Arama Motoru Optimizasyonu(SEO)
    • Eposta Pazarlama
    • Sosyal Medya ve Müşteri ilişikleri Yönetimi

    Eticaret İş Planı Oluşturulması

    • Vizyon
    • Misyon
    • Ürün ve/veya Hizmetlerin Tanımı
    • Sektörün Analizi
    • Pazar Analizi
    • Pazarlama ve Satış Planları
    • Rekabet Analizi
    • Fiyatlandırma Analizi
    • Organizasyon Şeması
    • Finansal Plan ve Analizler

    E-ticarette Operasyon Yönetimi

    • Kategorilerin Yönetimi
    • Ürün kategorizasyonu
    • Karlılık Ölçümü ve Yönetimi
    • Tedarikçi yönetimi
    • Fiyatlandırma
    • Kampanya yönetimi
    • Kargo yönetimi
    • Kargo Maliyetleri
    • Kargo Hacimleri
    • Kargo Şirketleri
    • Müşteri ilişkileri Yönetimi
    • Eposta Stratejisi
    • Temel Kurallar
    • Eposta hizmet sağlayıcısı
    • Çağrı Merkezi Stratejisi
    • Oryantasyon
    • Çağrı Merkezi Seçimi
    • Çağrı Merkezi Oluşturulması
    • Sosyal Medya Stratejisi
    • Social CRM yapıları
    • Müşteri ilişkileri standartlarının belirlenmesi
    • İptal/iade süreci yönetimi

    Diğer Konular

    • Phygital Eticaret Yaklaşımları
    • Eticarette dijital yaklaşımlar
    • Eticarette fiziksel yaklaşımlar
    • Girişimcilik ve Destek Kaynakları
    • Eticaret için Growth Hacking yaklaşımları

    Bunların dışında çeşitli konularda özel sunumlar olabilecektir.

    SÜRE VE GÜNLER:

    Programın Süresi: 6 hafta
    Toplam Ders Saati: 84 saat
    Program Günleri: Cumartesi, Pazar
    Ders Saatleri: 10:00-17:00

     

    Programın Yapıldığı Yer: İTÜ İşletme Fakültesi, Maçka Kampüsü

    Öğretim Üyeleri*
    Doç. Dr. Banu Elmadağ

    Doç. Dr. Elif Karaosmanoğlu
    Yrd.Doç.Dr. Sezi Çevik Onar

    Yrd. Doç. Dr. Çiçek Ersoy

    Yrd.Doç.Dr. Başar Öztayşi - Program Koordinatörü

    Öğr.Gör.Dr. Serkan Türkeli
    Yük. Müh. Eser Erkan
    (*) Programda ayrıca konuk konuşmacılar olmaktadır.

     

    VERİLECEK SERTİFİKA:

    Katılımcıların başarı değerlendirmesinde test/yazılı sınav/ödev vb. uygulamalar yapılabilir. Notlama için üniversitemizde uygulanan bağıl not (harf notu) sistemi esas alınmaktadır. Bir katılımcının başarılı olabilmesi için 4.0 üzerinden en az 2.5 not ortalamasını tutturması ve programdaki hiç bir dersten kalmaması gerekmektedir. Başarılı katılımcılar ‘Uzmanlık Sertifikası’ almaya hak kazanacaktır.

    Ortalama notu 2,5’un altında kalan ve/veya herhangi bir dersten başarısız olan katılımcılara ‘Katılım Belgesi’ verilecektir. Sertifika alamayan katılımcılar belirli dersleri, ders başına ücret ödeyerek bir sonraki dönemde ve bir kereye özgü olmak üzere yineleyip puanlarını 2,5’un üstüne yükselterek ve/veya daha önce başarısız oldukları dersten başarılı olarak "Uzmanlık Sertifikası’ almaya hak kazanabilirler.

     

    Kayıt ve daha fazla bilgi için:

    Kayıtlar Mindset Institute tarafından yapılmaktadır.

    http://www.mindset.com.tr/eticaret-sitelerinin-planlanmasi-ve-yonetimi-egitimi