Moda Perakendesi ve Yönetimi Sertifika Programı - 2. Dönem


Bu program, KOTON Mağazacılık Tekstil Ticaret ve Sanayi A.Ş. ile İTÜ Arasında Yapılan Protokol Kapsamındadır.
Program ile ilgili detaylı bilgi için: Bu program Koton Mağazacılık işbirliği ile gerçekleştirilmektedir, detaylı bilgiye http://modayonetimi.koton.com.tr adresinden ulaşabilirsiniz.
Program Başlangıcı: 03.10.2020 (Uzaktan Eğitim-Canlı Sınıf)
Son Kayıt Tarihi: 02.10.2020
Eğitim Süresi: 96 saat (Cumartesi 10:00 − 17:00)
Eğitim Kontenjanı:en az 10 ve en çok 30 kişi
Program Koordinatörleri:
Prof. Dr. Emel ÖNDER KARAOĞLU (İTÜ), Marka Teknik Eğitim ve Gelişim Müdürü Pınar AKA (KOTON)
Programın Amacı :
İstanbul Teknik Üniversitesi’nin KOTON Mağazacılık Tekstil Ticaret ve Sanayi A.Ş.’nin birlikte düzenlediği “Moda Perakendesi ve Yönetimi Sertifika Programı”, ülkemizde hızlı bir büyüme ve gelişim gösteren moda perakende sektöründe çalışmayı hedefleyen profesyonelleri, iyi bir başlangıç yapmaya davet ediyor. Üniversite ve sektör bilgisini bir arada sunma ayrıcalığı olan bu program, katılımcılarını, İTÜ’nün alanlarında uzman akademisyenleri ve KOTON’ un deneyimli moda profesyonelleri ile buluşturuyor.
Katılımcı Profili :
Bir lisans programından mezun ya da bir lisans programına kayıt yaptırmış olan ve moda ile ilgilenen herkes, bu programa katılabilir. Moda ve hazır giyim perakende sektöründe kariyer hedefleyen, moda satın alma ve ürün yöneticiliğinde bilgilerini ilerletmek isteyen, profesyonel gelişimleri için sürekli eğitime önem veren herkes için uygun bir eğitimdir.
Öğretim Üyeleri:
- Prof. Dr. Emel ÖNDER KARAOĞLU
- Prof. Dr. Cevza CANDAN
- Prof. Dr. Banu NERGİS
- Prof. Dr. Ömer B. BERKALP
- Doç. Dr. Canan SARIÇAM
- Öğr. Gör. Dr. Belgin GÖRGÜN
Program İçeriği:
MODÜL 1: Moda Perakende Dünyası
Moda Kültürü: |
Moda tarihi |
Modanın kilit oyuncuları (moda yaratıcısı tasarımcılar ve moda ikonları) |
Günümüz moda sektörünün işleyişi (moda takvimi ve etkinlikler, moda haftaları ve moda başkentleri) |
Moda Perakendeciliği: |
Küreselleşme ve moda perakendesi oluşumu (moda üreticileri ve markaları, moda pazarları, moda perakende stratejileri) |
Moda Araştırma ve Tasarım Süreçleri |
Trend tahminleme süreci ve araçları |
Araştırma kaynakları ve bilginin analizi: trend takibi, sezon trendleri, tema, konsept analizi |
Araştırma kaynakları ve bilginin analizi: WGSN örneği |
Trend Sunumları |
Styling: Stil ve hikaye yaratma |
Styling Sunumları |
Koleksiyon Geliştirme Metotları: |
Renk Teorisi ve ölçümü |
İlham Panosu (mood board) hazırlama ve sunma |
Koleksiyon geliştirme (tanım ve kavramlar, tema örgüsü, koleksiyon yapısının ve dağılımının planlanması) |
MODÜL 2: Moda Ürün Bilgisi ve Teknolojisi
Lif ve İplik Bilgisi ve Üretim Teknolojileri: |
Tekstil Lifleri: doğal, suni ve sentetik lifler, üretimleri ve kalite parametreleri |
İplik üretimi: iplik tipleri ve yapısal özellikleri, iplik numaraları ve kalite parametreleri |
Kumaş Bilgisi ve Üretim Teknolojileri: |
Örme & triko kumaş bilgisi, üretim süreçleri, kalite parametreleri, belli başlı hatalar ve nedenleri |
Dokuma kumaş bilgisi, üretim süreçleri, kalite parametreleri, belli başlı hatalar ve nedenleri |
Kumaş terbiyesi: renklendirme ve bitim işlemleri, baskı teknikleri |
Kumaş kalite kontrol süreçleri; kumaş testleri ve değerlendirilmesi, ürün güvenliği |
Ticari kumaş çeşitleri ve özellikleri |
Denim üretimi: iplik boyama teknikleri, kumaş özellikleri, terbiye ve yıkama işlemleri |
Hazır Giyim Ürün Geliştirme ve Üretim Süreçleri: |
Hazır giyim kalıp bilgisi: kalıp hazırlama, serileme ve kesim planı |
Dikiş teknikleri, aksesuar ve yardımcı malzemeler |
Giysi tasarım ve prova süreçleri |
Açık maliyet hesapları |
Örme, triko ve dokuma hazır giyim üretim süreçleri |
Hazır giyim kalite kontrolü: giysilere uygulanan testler, sık karşılaşılan hata tipleri, muayene süreçleri |
MODÜL 3: Moda Satın Alma ve Ürün Yönetimi
Moda Satın Almada Çevre Analizi |
Perakendeciliğin gelişimi ve perakende formatları |
Moda perakendesinde pazar analizi (Ipsos Raporu) |
Moda perakendesinde rekabet analizi ve rakip analizi |
Müşteri segmentasyonu ve persona çalışması |
Perakende Matematiği ve Bütçe Yönetimi |
Perakende matematiği ve mağazacılık KPI’ları (anahtar performans göstergeleri) |
Moda perakendesinde fiyatlama |
Model kapasite (stock option) ve ürün gamı (range) planlama |
Moda satın alma bütçesinin planlaması |
Sezon içi moda yönetimi: hızlı moda, “open-to-buy”, haftalık satış stok yönetimi |
MODÜL 4: Moda Pazarlaması ve İletişimi
Moda Pazarlaması |
Moda ve perakende markaları, marka konumlandırma. |
Moda perakendeciliğinde tüketici iletişim stratejileri |
Moda perakendeciliğinde dijital pazarlama ve omnichannel |
Moda pazarlamasında stil yönetimi |
Görsel Mağazacılık |
Moda perakendeciliğinde görsel mağaza yönetimi: temel sergileme düzenlemeleri, malzeme bilgisi, ışıklandırma, vitrin ve reyon tasarımı |
Sertifika :
Başarılı katılımcılar, “Uzmanlık Sertifikası” almaya hak kazanacaktır. Bir katılımcının sertifika almaya hak kazanabilmesi için derslere devam etmiş ve bütün modülleri, ilgili sınav ve uygulamalı çalışmalardan başarılı olacak şekilde tamamlamış olması gerekmektedir. Bu koşulları sağlamayan katılımcılara "Katılım Belgesi" verilecektir.
Program Ücreti: 6.800 TL (KDV dahil)
- İTÜ Personeli, İTÜ Mezunu, İTÜ Öğrencilerine ve Koton mensuplarına %10 indirim uygulanmaktadır.
Hesap Bilgileri:
Eğitim ücretinin, 2 taksit halinde aşağıdaki iki ayrı hesaba, belirtilen tutarlarda yatırılması gereklidir.
1. Taksit
(02 Ekim 2020'ye kadar) | 4,540 TL | Türkiye Vakıflar Bankası TAO Maslak Şubesi (401) | TR040001500158007295668824 |
2. Taksit
(20 Kasım 2020'ye kadar) | 2,260 TL | Akbank | TR780004600763888000041484 |
Not: Ödemenizi yapmadan önce İTÜ SEM kayıt ofisinden kontenjan onayı almanızı rica ederiz!
Kayıt İçin Gerekli Belgeler:
Nüfus cüzdanı fotokopisi
Diploma fotokopisi
Kayıt İşlemleri İçin İletişim Bilgileri:
İTÜ Sürekli Eğitim Merkezi (SEM) Başkanlığı
İTÜ Taskışla Binası No.133 Taksim Istanbul
Tel: (0212) 243 15 25
Faks: (0212) 292 42 66
E-posta:
itusem@itu.edu.tr